ENTRY Me FACEBOOK TWITTER +FOLLOW

trauma.fobia.


Asslamualaikum

kerana sebuah tragedi aku trauma
kerana trauma , aku menjadi fobia.
apabila fobia, aku perlukan masa untuk tenangkan diri.
aku perlukan masa utk mecari semangat aku balik .
tolong lah faham . sekian .

aku perlu mencari balik semangat aku yg da hilang !

hari sabtu lepas, kan aku+mak+ayah pergi bangi sbb anep kawin. kakak+adik aku da pergi dulu naik bas. kitorg pergi lambat sbb aku ada kelas memandu dan ayah aku kerja. kitorg gerak kol 2.30. first time aku naik kereta tak pakai safety belt. aku kat dlm kereta tu hafal la kertas pp yg ckgu kasik sampai terlelap. tibe-tibe, accident. aku da la tak pakai safety belt , boleh bayangkan tak apa yg berlaku? badan aku melayang ke depan la. nasib accident sikit je. kene belakang kereta . da settle semua tu. teruskan perjalanan mcm biasa, first time jugak aku jalan jauh tak tidur . semuanya berlaku selepas kejadian tu. walaupun sikit, aku tetap rasa trauma yg overdose.

itu satu. hal yg kedua yg aku hilang semangat is, hari selasa(semalam), aku ada test jpj. aku belajar pon tak betol lepastu kene test jpj. matilanakk. aku mmg nervous tahap maximum habis la. naik bukit tak lepas. gagal la. terus pergi jalan raya. aku da start engine apa semua, nak reverse keluar dr parking , aku hampir terlanggar kereta sebelah. (sbb kedudukan kereta aku tu,org sebelumnya letak senget). aku pulak tak reti lagi nak kawal stereng acano, habisla aku. lepastu, org jpj tu marah uncle yg kat situ. dia ingat kan uncle tu yg tlg bagitahu aku pasal tu. first time skali lagi dlm hidup, aku nampak org lelaki marah mcm tu. aku da la nervous time tu, makin cuak la en. so, dia bagi peluang kedua. dan aku yg tak reti nak kawal stereng acano, last" gagal. lepastu aku kene marah dgn org jpj, kene marah dgn uncle, dimalukan dpn org ramai, dan org semua memandang salah terhadap aku. k, fine ! rasa nak melalak meraung menangis habis la time tu.

dan harini, aku masih trauma. aku fobia. aku takot dgn kereta, dgn org jpj dan org ramai.
so, what! semangat aku da hilang ! I need a hug ! I miss my friends kat johor. I need them ! nak peluk dorg ! nak ngadu kat dorg ! even dorg tak rasa apa yg aku rasa, tapi, dorg boleh bg semangat kat aku. aku boleh nagis kat bahu dorg. skrg ni pon, aku cerita balik ni dlm keadaan yg menangis lagi. badan aku menggigil ketakutan.

aku da takde semangat nak belajar, buat hw, buat journal , buat apa semua yg patot dibuat.
cuti sekolah da nak habis. aku tak tahu nak buat apa da.





0 comment[s]