ENTRY Me FACEBOOK TWITTER +FOLLOW

perak DAN johor ?


Assalamualaikum

Hampir 2 bulan lebih aku menjadi warganegara perak . Ada best dan tak best nye pfft~  okay, percaya atau tidak , kat perak aku baru ada seorang je kawan . tu pon kawan sehari yang menghadiri ceramah lima jam kpp mende alah tu. tamat je lima jam tu, kitorang balik dan tak jumpa langsung. fb? wc? no.phone? semua takde! okay, at least aku patut nye kene la tukar" phone number blah blah blah kan? tapi, aku tak buat! so, damn! *kisah yang lalu jangan dikenang* (^J^)

Sebagai budak dah tak sekolah, aku sepatotnya cari kerja untuk dikerjakan. macam kwn" aku yg lain. aku pernah cari kat johor dulu, sebelum adanya perkataan pindah ni. dan sekarang aku pindah, aku kene lah cari kerja kat perak. dan jugak semuanya seperti "isi borang, nanti kami call", "tinggal kan nama dan no.phone, kami akan call". hari" aku tunggu, sampai sekarang ni, bulan 3 beb, takde satu panggilan pon nak panggil aku kerja. haihhh~
persoalannya , muka aku nampak takde keyakinan untuk bekerja ke? muka aku terlalu budak" sgt ke? aku tahu la aku comel! bhahaha! takpe la...dah takde rezeki nak ada pengalaman bekerja. eh, aku ada pengalaman bekerja what! aku penah bekerja jadi pramusaji under sekolah peh. ada la jugak pengalaman aku bergaul dengan orang ramai macam tu dgn menjadi pramusaji dan menerima gaji. ah, lol! <_>

fyi, kat perak ni kan ada satu yang special nya! diorang ni suke meniaga tau. pagi, tengahari, petang dan malam!. diorang biasanya meniaga kat depan rumah diorang je kat tepi" jalan tu.tak jauh mana pon. sedap dan murah ! ramai pulak yg meniaga macam tu, dan lagi ramai pelanggan yang datang. bagos betol diorang ni. kalau kat johor, sorry to say la yang meniaga 2 3 gerai je ,pelanggan nya, jeling pon tidak apatah lagi nak beli. hmm...
Tapi yang aku tak sukanya jadi warganegara perak ni, rumah aku dekat dengan segala kemudahan! hospital, sekolah, masjid, taman dan stadium. tak sempat nak tido dalam kereta kot dah sampai rumah. haihh, habit aku bila dalam kereta, aku suka tidur! dah kalau duduk kat perak ni, nak pergi makan kat restoran pon aku tak sempat nak tidur kat dalam kereta. tak suka betol !>< dekat sangat. dan kalau korang nak tahu, giant, tesco dan jusco ni pon dekat" je. 3 beradik ni berjiran depan sebelah-sebelah. giant ada kat depan, belakang sikit dah jusco. kan dah kata tak best! tak sempat nak tido! tesco aku selalu pergi, sama dengan giant. jusco buat masa sekarang ni, baru sekali je pergi. tu pon semata-mata aku nak cari kerja. haiihhh...dan adik aku pulak suruh aku pujuk ayah aku ajak pergi jusco. hmm *perlu masa untuk berfikir*

Memandangkan aku sekarang menjadi penganggur sepenuh masa,jadi aku mempunyai masa untuk
berhadapan dengan laptop. In shaa Allah aku akan update pasal kehidupan aku kat asrama sebelum ni dan lain lain lagi yang semuanya selama ni disimpan rapi dalam draft je kat first blog aku. haha! nanti" aku keluarkan. gtg (^J^)

#prayforMH370

0 comment[s]