ENTRY Me FACEBOOK TWITTER +FOLLOW

science is easy


Assalamualaikum

Sepanjang hidup aku bergelar seorang pelajar sekolah ni kan, aku tak pernah ada sifat suka, cinta,minat, admire, kasih, dan sayang pada subjek science tu. aku pon tak tahu apa punca asa usul nya kenapa aku tak suke subjek science ni. setiap kali cikgu science masuk kelas nak ajar, or pergi lab, nak buat eksperimen apa apa ke an, aku tak pernah ada feel untuk tahu pasal science. kesian cikgu-cikgu yang mengajar science kat aku selama ni kan. aku abaikan je apa yg dorang ajar selama ni. huhu

Tapi aku bukan lah sekejam sangat jadi pelajar yang tidak gemar subjek science sampai nak ponteng kelas science ke, buat hal yang menyakitkan hati cikgu ke an. At least, aku buat lah jugak an apa yang homework yang cikgu bagi. walaupun selalu tiru kawan je. eleh, korang macam tak biasa je kan, haa, kalau kat smktm, dtg pepagi, duduk kat dataran,pinjam kawan punye, copycat laju-laju. bila cikgu tanya soalan kat kelas, pandai-pandai kau la nak jawab, haha. kalau kat smva, bangun awal-awal pagi, jadi org pertama duduk kat kelas pepagi buta <tak macam seram pulak an!> copycat selagi mampu, ada yang sanggup tak amik breakfast. haha. Alhamdulillah kat smva aku tak penah buat la. yg tadi aku imaginasikan je. wakaka !^^

Antara ramai-ramai cikgu science yang mengajar aku, hanya dua orang je cikgu yang banyakkk berusaha nak tolong selagi mampu mereka untuk 'kami' <especially aku!> dapat score A subjek science. ada dua orang cikgu ! first, cikgu Lim Bee Hong.cikgu perempuan cina. teacher LBH , cikgu yang pertama buat aku rasa jatuh cinta pada science. dia ajar aku time form 2. yang kedua, pn.suria sulaiman! sayang gila-gila cikgu
suria! cikgu suria telah mengembalikan cinta saya pada science selepas 2 tahun hilang ditiup angin begitu sahaja. hahaha cikgu suria ajar aku science time form5 kat smva. alah, zaman kegemilangan tuh. ahaha.

Time upsr, science aku C, pmr B. aku pon ada la jugak perasaan nak rasa betapa besttnyaa bila subjek science aku A kan. aku pon try la target A utk spm. GILA? NAK MATI ? exam bulanan yang biasa pon aku tak mampu nak score. selalunya C je...haihhh . aku bukannya score A+ pon. yang penting A subjek science sudah la kan. tak penah ke dengar org kata "belum cuba belum tahu" "dimana ada kemahuan, disitu ada jalan" "tiada yang mustahil" Jadi, masa trial spm tu aku dapat 64 je. C kan? hmm tahu dah! tapi cikgu suria key in kat online 65. jadi B lah kan? takpe, yg penting jangan putus asa sebelum masanya! masih ada lagi masa sebelum hari spm sebenar.

At the end, Alhamdulillah. Allah bagi apa yang selama ni aku ingin kan. apa yang aku usahakan aku dapat hasilnya yang membanggakan. akhirnya, aku dapat lah jugak rasa macam mana perasaannya dapat A subjek science. wahhh bestnya! walaupun A- je pon aku tetap bersyukur ! yeay! ~ syukran! (^J^)

~so much for my happy ending~

0 comment[s]